Home / Samenwerkingspartners
We werken samen met diverse partners op verschillende niveaus: strategisch, operationeel en projectmatig. De samenwerkingen kennen dan ook diverse doelen: van bewustwording tot belangenbehartiging.
De samenwerkingen hebben altijd een directe link met hoe deze samenwerkingen kunnen bijdragen aan de rol van de DMO/CMO in de duurzame bezoekerseconomie.
Samenwerkingen zijn regelmatig op projectbasis gebaseerd bijvoorbeeld op het gebied van onderzoek of communicatie, bedoelt om te informeren en de belangen van de DMO’s en CMO’s te behartigen.
De doelstelling van de LDA is te komen tot meer datagedreven beleidsbeslissingen en grotere concurrentiekracht voor toeristische ondernemers. Destinatie Nederland zet zich binnen de LDA in voor de belangen van de DMO’s en CMO’s:
Meer informatie over de LDA.
Gastvrij Nederland de Nationale Raad voor toerisme, recreatie, horeca en vrije tijd
Destinatie Nederland is lid van Gastvrij Nederland en vertegenwoordigt het werkveld van de DMO/CMO. Gastvrij Nederland is gelieerd aan VNO-NCW en MKB-Nederland. Meer informatie over Gastvrij Nederland.
Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) werkt in opdracht van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat vanuit vier werkterreinen: Intell & Insights, Strategy & Branding, Destination Development en Marketing. Het NBTC draagt bij aan Nederland als aantrekkelijke bestemming voor bezoekers, bedrijven en bewoners.
NBTC werkt samen met individuele DMO’s en CMO’s samen op o.a. het gebied van internationale marketing campagnes. Met de netwerk- en brancheorganisatie Destinatie Nederland werkt NBTC samen aan bestemmingsontwikkeling, de duurzame bezoekerseconomie en het breed ontsluiten van regionale data.
Gezamenlijk organiseren wij kennissessies op bovenstaande thema’s. Meer informatie over het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
VNO-NCW en MKB Nederland zetten zich in voor een duurzaam ondernemings- en vestigingsklimaat. Zij spreken namens ondernemingen verspreid over alle sectoren, met als doel; ruimte voor ondernemerschap. Met ons lidmaatschap maken we als Destinatie Nederland deel uit van een invloedrijk netwerk in politiek, instanties en bedrijfsleven.
Meer informatie over VNO- NCW MKB Nederland
Vanuit één van de vier kernthema’s van IVN (Natuur en Recreatie) werken we samen. Het doel is om bij DMO’s/CMO’s en VVV-organisaties awareness te creëren voor het onderwerp ‘natuur’ en de activiteiten en ontwikkelingen van IVN te stimuleren door hier als organisaties bij aan te haken. Door het thema te agenderen:
We organiseren bijeenkomsten en themasessies en voorzien aangesloten organisaties d.m.v. communicatietoolkits handvatten om samen met partners in de bestemming aan de slag te gaan met het onderwerp. Meer informatie over IVN Natuureducatie.
Vanuit Destinatie Nederland is samen met MKB Toegankelijk een actieplan opgesteld met als doel om DMO’s en CMO’s:
We attenderen ons netwerk, agenderen het thema “Toegankelijkheid” en organiseren bijeenkomsten met dit thema en delen a.d.h.v. communicatietoolkits tips, tools en handreikingen met DMO’s/CMO’s . Meer informatie over MKB Toegankelijk.
City Destinations Alliance is het Europese netwerk van destinatie- en citymarketing organisaties. Destinatie Nederland is aangesloten als lid en hierdoor hebben wij toegang tot een netwerk van professionals in heel Europa. We leggen verbindingen en voeren, gezamenlijk met kennisinstellingen én deelnemers uit ons eigen netwerk, internationale projecten uit waarbij kennisdeling centraal staat. Voorbeelden daarvan zijn de door ons geïnitieerde projecten “The future TIC” en “Creating Welcoming Destinations. Daarnaast nodigen we uit dit netwerk regelmatig internationale sprekers uit, voor kennissessies die Destinatie Nederland organiseert.
Meer informatie over City Destinations Alliance
Destinatie Nederland - Hét landelijk netwerk van Destinatie- en Citymarketing Organisaties
Alle rechten voorbehouden 2023 ©